.
הטרדה מינית בצבא - עבירות מין - עורך דין צבאי לימור ברמלי
top of page

קרוב שלכם זומן לחקירה במצ״ח או שהוא נמצא כעת בחקירה ? מומלץ לדאוג לו לייצוג משפטי ע״י עורך דין צבאי שמומחה בתחום, כדי שיוכל להעניק לו ליווי מיידי ומקצועי בחקירה. עו״ד צבאי ותיק ומיומן, יוכל למנוע ממנו לעשות טעויות קריטיות אשר עלולות לפגוע בו בניהול התיק.

משרד עו״ד צבאי לימור ברמלי הינו משרד בוטיק המתמחה בייצוג וליווי חיילים בחקירות מצ״ח בחשד להטרדה מינית וביצוע עבירות מין בצבא, כלל עורכי הדין במשרד הינם קציני משפט צבאי אשר שירתו בעברם  כתובעים בכירים בפרקליטות הצבאית, קציני חקירות ומפקדי בסיסים ביחידת מצ״ח ומייצגים כיום חיילים רבים בפני בתי הדין הצבאיים ברחבי הארץ כסנגורים צבאיים.     

לייעוץ מיידי עם עורך דין צבאי וליווי בחקירת מצ״ח התקשרו :

עו״ד לימור ברמלי - 058-5505404

עו״ד אופיר ברמלי - 058-5404505

(מומלץ לשמור את המספר למקרי חירום - זמינות 24/7 במקרה של חקירה / מעצר

המהדורה המרכזית חדשות 12
 

חקירת מצ״ח הטרדה מינית

זומנתי לחקירה במצ״ח בחשד להטרדה מינית - מה עושים ?

זומנתם לחקירה במצ״ח בחשד להטרדה מינית של חייל / חיילת ואתם לא יודעים מה לעשות ? אנחנו פה כדי לעשות לכם סדר. ריכזנו עבורכם מדריך עם תשובות לשאלות רבות שעולות בקשר לחקירות מצ״ח בחשד לביצוע עבירות מין / הטרדה מינית בצבא. חשוב שתקראו את המדריכים הבאים לפני החקירה, הטיפים שכתבנו במאמר מבוססים על הניסיון של עורכי דין ממשרדנו ויכולים להציל אתכם מכתם של תיק פלילי שילווה אתכם לאזרחות.

מצח ירושלים

כיצד נפתחת חקירה במצ״ח בחשד לביצוע עבירת מין או הטרדה מינית בצבא ?

חקירה במצ״ח בחשד לביצוע יכולה להיפתח במגוון דרכים: הדרך ה״קלאסית״ לפתיחה בחקירת מצ״ח, היא כמובן הגשת תלונה במצ״ח על ידי נפגעת / נפגע עבירת המין כנגד החייל או המפקד החשוד. אבל לא רק. בדומה לגופי חקירה מקבילים, גם חוקרי מצ״ח מפעילים רשת מודיעין בתוך הבסיסים שמטרתה לאתר ביצוע עבירות פליליות על ידי חיילים בתוך הבסיסים. לכן, יכול מאוד להיות שתזומנו לחקירה במצ״ח, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל כנגד החייל או הקצין, על ידי גורמי המודיעין של מצ״ח בבסיס בו החייל משרת, לפיו אותו חייל הטריד מינית או ביצע עבירת מין כלפי חיילת אחרת. במקרים כאלו, חוקרי מצ״ח יפנו לחייל או החיילת שנפגעו, ויגבו את עדותו תוך ניסיון לשכנע אותם להגיש תלונה. אפשרות נוספת, היא הגשת תלונה למצ״ח ע״י מהו״ת - מרכז התמודדות ותמיכה בצבא. מהו״ת הוא מרכז סיוע וטיפול שנועד להעניק טיפול רגשי, סיוע רפואי וליווי משפטי לחיילות ולחיילים שחוו פגיעה מינית או תקיפה מינית (מהו״ת טלפון אזרחי – 03-9482600). 

מהן סוגי עבירות המין שנחקרות על ידי מצ״ח בצבא ? 

מתוקף היותה של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ״ח) רשות חוקרת, הזהה מבחינת סמכויות החקירה שלה למשטרת ישראל, מצ״ח חוקרת מגוון רחב מאוד של עבירות מין בהן חשודים חיילים כדוגמת: הטרדות מיניות (הן הטרדה מינית פיזית והן הטרדה מינית מילולית) של חיילים וחיילות, הטרדות מיניות של מפקדים ומפקדות כלפי חיילים, צילום של חיילים וחיילות במקלחות ושירותים משותפים תוך פגיעה בפרטיותם, צילום והפצה של סרטונים אינטימיים של חיילות וחיילים בזמן קיום יחסי מין וכדומה, ניצול יחסי מרות בין מפקד לפקוד, מעשים מגונים, מעשי סדום וכן עבירות אונס בצבא.  

הטרדה מינית

אונס בצבא

עבירת האונס הינה עבירת המין החמורה ביותר בספר החוקים הישראלי והעונש המירבי בקבוע בחוק בגינה הינו עד 16 שנות מאסר:

 

חוק העונשין - התשל״ז - 1977 מגדיר בסעיף 345 (א) כי אונס יחשב לאחד מאלו: 
״הבועל אשה: (1) שלא בהסכמתה החופשית; (2) בהסכמת האשה, שהושגה במרמה לגבי מיהות העושה או מהות המעשה; (3) כשהאשה היא קטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה שנים, אף בהסכמתה; (4) תוך ניצול מצב של חוסר הכרה בו שרויה האשה, או מצב אחר המונע ממנה לתת הסכמה חופשית; (5) תוך ניצול היותה חולת נפש או לקויה בשכלה, אם בשל מחלתה או בשל הליקוי בשכלה לא היתה הסכמתה לבעילה הסכמה חופשית; הרי הוא אונס ודינו - מאסר שש עשרה שנים״

אונס בנסיבות מחמירות

לצד עבירת האונס שפורטה מעלה, קובע החוק הישראלי כי במקרים מסוימים, יחשבו הנסיבות בהן בוצעה עבירת האונס, כנסיבות המחמירות את ביצוע העבירה ובמקרים אלו נקבע עונש מאסר מקסימאלי חמור יותר של עד 20 שנות מאסר:

 

חוק העונשין - התשל״ז - 1977 מגדיר בסעיף 345 (ב) 

״דין האונס - מאסר עשרים שנים אם האינוס נעשה באחת מנסיבות אלה:

(1) בקטינה שטרם מלאו לה שש עשרה שנים (...); (2) באיום בנשק חם או קר; (3) תוך גרימת חבלה גופנית או נפשית או הריון; (4) תוך התעללות באשה, לפני המעשה, בזמן המעשה או אחריו; (5) בנוכחות אחר או אחרים שחברו יחד עמו לביצוע האינוס בידי אחד או אחדים מהם.״

ייצוג רכז מודיעין בתיק אונס

דוגמאות מתיקי המשרד: סגירת תיק אונס ללקוח המשרד

ezgif.com-gif-maker (3).webp.jpg

הטרדה מינית

דוגמאות מתיקי המשרד: זיכוי איש קבע שהואשם בהטרדה מינית והתנהגות שאינה הולמת 

מוזמנים לקרוא כתבה שהתפרסה ב Ynet (לינק לכתבה למטה), בנוגע לאיש קבע שייצגנו, המשרת כנגד משמעת ביחידה קרבית אשר זוכה לחלוטין מהטרדה מינית והתנהגות שאינה הולמת. איש הקבע נחקר במצ״ח בחשד להטרדה מינית והתנהגות שאינה הולמת - לאחר שאכף את פקודות הצבא והעיר לחיילת שהסתובבה במגורי הבנים בשעת לילה מאוחרת. החיילת ״לא אהבה״ שנגד המשמעת מעיר לה, ובתגובה התלוננה במצ״ח שהנגד הסתכל על ישבנה וגם הציעה לה להתחתן איתו.

במשך חודשים רבים ליווינו את איש הקבע במלחמה על חפותו, בחקירות הארוכות, בהליך המשפטי המורכב אליו נקלע במהלכו הושעה מתפקידו ובעיקר המלחמה על שמו הטוב - וכל זאת, בהתבסס על עדותה היחידה של המתלוננת וללא כל ראיה חיצונית נוספת שתומכת בגרסתה.
בסופו של דבר, הוחלט באופן חריג, שלא להעמיד את איש הקבע לדין פלילי אלא להעמידו לדין משמעתי בלבד בפני קצינת שיפוט.

אבל לא ויתרנו, ונלחמנו על על חפותו עד הרגע האחרון. במהלך המשפט טענו בפני השופטת, שאין כל חיזוקים לגרסתה של המתלוננת בחומר החקירה שנאסף, שהגרסה שלה לא אמינה ובפשוטות: מדובר במי שלא מצא חן בעיניה שנגד המשמעת העיר לה. בנוסף, מעיון בעימות שנערך בין השניים במצ״ח, מצאנו שהמתלוננת ציינה, לראשונה במהלך העימות, וללא כל אזכור לכך במהלך עדותה הראשונה, כי ביום בו הטריד אותה מינית לכאורה, רס״ר היחידה היה עד למעשיו. זימנו את הרס״ר לעדות כעד הגנה מטעמנו, שיעיד בפני השופטת האם הדברים אכן התרחשו. רס״ר היחידה, איש קבע ותיק, העיד בפני השופטת שהדברים להם טענת המתלונננת בעימות - פשוט לא התרחשו מעולם.

לאחר שבחנה את כלל הראיות שהצגנו לה החליטה כבוד השופטת, בהחלטה אמיצה וחריגה, לזכות את ד׳ זיכוי מוחלט מכל אשמה והוא חזר לשירות כאיש קבע.

262436016_4880828985282239_2841688381387515926_n.jpeg
262436917_4880827015282436_2041701281410784909_n.jpeg
262350829_4880827045282433_2625414886638759110_n.jpeg

מהי הטרדה מינית ?

החוק למניעת הטרדה מינית, תשנ"ח-1998 ופקודת מטכ״ל 33.0145 בנושא ״איסור פגיעה על רקע מינית״ המבוססת על החוק, קובעים כי הטרדה מינית יכולה להתבצע הן בביצוע מעשה פיזי של המטריד כלפי המוטרד/ת  והן באמירה מילולית בעלת תוכן מיני. הגדרתו הרחבה של המונח ״הטרדה מינית״ מכילה בתוכה מגוון רחב מאוד של מעשים ואמירות בעלות אופי מיני. 

מה נחשב על פי החוק כהטרדה מינית ?

3. (א) הטרדה מינית היא כל אחד ממעשים אלה:

(1)   סחיטה באיומים, ... כאשר המעשה שהאדם נדרש לעשותו הוא בעל אופי מיני;

(2)   מעשים מגונים

(3)   הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, המופנות לאדם אשר הראה למטריד כי אינו מעונין בהצעות האמורות;

(4)   התייחסויות חוזרות המופנות לאדם, המתמקדות במיניותו, כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעונין בהתייחסויות האמורות;

(5)   התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו, לרבות נטייתו המינית;

מהו העונש על הטרדה מינית ?

הטרדה מינית והתנכלות – עבירות (תיקון מס' 10) תשע"ד-2014

5. (א) המטריד מינית אדם כאמור בסעיף 3(א)(3), (4), (5) ו-(6), דינו – מאסר שנתיים; המטריד מינית אדם כאמור בסעיף 3(א)(5א), 

    (ב) המתנכל לאדם כאמור בסעיף 3(ב), דינו - מאסר שלוש שנים.

צילום במקלחות

צילום חיילים / חיילות במקלחות ופגיעה בפרטיות 

בעידן הסמארטפונים בעלי המצלמות, עבירה נפוצה בצבא אשר נחקרת על ידי מצ״ח, הינה צילום של חיילים או חיילות תוך פגיעה חמורה בפרטיותם (לדוגמה: צילום בשירותים / מקלחות או בזמן אקט מיני). הפרקליטות הצבאית ובתי הדין הצבאיים רואים בחומרה את ביצוען של עבירות אלו ומגישה  כתבי אישום חמורים כנגד החיילים והחיילות המצלמים ופוגעים בכבודם ופרטיותם של חבריהם.

דוגמאות מתיקי צילום חיילות ופגיעה בפרטיות שיוצגו על ידנו

לקוח המשרד, קצין שלישות, אשר צילם חיילות באמצעות מצלמות נסתרות

כתבה באתר Ynet אודות קצין שצילם חיילות שיוצג על ידי משרדנו

עו״ד אופיר ברמלי

הפצת סרטון אינטימי של חיילות וחיילים הפוגע בפרטיות

הפצת סרטונים

במקרים מסוימים, לצד צילום החייל או החיילת נלוות לצילום גם עבירת הפצה של התמונות / הסרטונים. מדובר בעבירה חמורה, שהרשעה בה עלולה להיות מלווה בעונשי מאסר משמעותיים. הפצת הסרטונים באמצעות האינטרנט או המדיה החברתית (לדוגמה באמצעות ה Whatsaap או טלגרם) מהווה פגיעה חמורה בפרטיות של החייל או החיילת המצולמים כשהם מבצעים אקט מיני או כשהם עירומים. לכן, הענישה של בתי הדין הצבאיים בעניין תהיה לרוב מחמירה.  

 

חוק למניעת הטרדה מינית, תשנ"ח-1998

(5א) פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם, המתמקד במיניותו, בנסיבות שבהן הפרסום עלול להשפיל את האדם או לבזותו, ולא ניתנה הסכמתו לפרסום... דינו מאסר 5 שנים (לפי החוק הגנת הפרטיות) 

עוד באתר עורך דין צבאי לימור ברמלי

ניצול יחסי מרות

דוגמאות מתיקי הטרדות מינית ועבירות מין שיוצגו על ידי עורכי הדין במשרדנו:

אונס בצבא
צילום מסך 2021-03-23 ב-0.03.16-min.jpg
צילום מסך 2021-03-23 ב-0.02.56-min.jpg
צילום מסך 2021-03-23 ב-0.02.43-min.jpg

לקוחות ממליצים

משפחת אוחיון, ירושלים

ממעמקים קראתי..... לימור ואופיר עשיתם את הבלתי יאמן למען בני החייל.. כל הסיכויים היו נגדנו אבל לא אתם שתרימו ידיים והליך בן חצי שנה שהצליח והתיק המסובך הזה נסגר בלי הרשעה.. נסגר!!!!!!! פרטי התיק שמורים אצלכם​. אשמח לייעץ להורים שנקלעו לסיטואציה דומה.

משפחת פליישקר, ראשל״צ

לימור ואופיר ברמלי היקרים בחרנו בכם בצורה אקראית, מהמפגש הראשון הייתה לנו תחושת בטן שהבחירה בכם נכונה. תודה על המסירות, אכפתיות, מקצועיות, תמיכה, אמון, סבלנות, זמינות. תודה על הליווי הקרוב בתקופה הכי קשה למשפחתנו. ייצגתם את בננו בצורה הטובה ביותר, התוצאה הייתה מעבר לציפיות שלנו, אין לנו ספק שעשינו בחירה מצויינת, עבודתכם ראויה לשבח ולהמלצה יישר כח.״

מיכל הרשקו, חיפה

"איך להתחיל.... מהסיוט שהילד מתקשר שנלקח לחקירה או בסיום השיחה המרגיעה עם לימור המלאכית של הלילה. כל הילדים עושים טעויות אבל צרכים אחת שתדע להוציא אותם הכי טוב שאפשר. תותחית אמיתית .... תודה מעומק ליבי"

בקרו בדף הפייסבוק שלנו

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!

Thanks! Message sent.

bottom of page