.
מדריך לחקירת מצח | עורך דין צבאי לימור ברמלי
top of page

חקירת מצ״ח

קרוב שלכם זומן לחקירה במצ״ח או שהוא נמצא כעת בחקירה ? מומלץ לדאוג לו לייצוג משפטי ע״י עורך דין צבאי שמומחה בתחום, כדי שיוכל להעניק לו ליווי מיידי ומקצועי בחקירה. עו״ד צבאי ותיק ומיומן, יוכל למנוע ממנו לעשות טעויות קריטיות אשר עלולות לפגוע בו בניהול התיק.

משרד עו״ד צבאי לימור ברמלי הינו משרד בוטיק המתמחה בייצוג וליווי חיילים בחקירות מצ״ח, כאשר כלל עורכי הדין במשרד הינם קציני משפט צבאי אשר שירתו בעברם כתובעים בכירים בפרקליטות הצבאית, קציני חקירות ומפקדי בסיסים ביחידת מצ״ח ומייצגים כיום חיילים רבים בפני בתי הדין הצבאיים ברחבי הארץ כסנגורים צבאיים.     

לייעוץ מיידי עם עורך דין צבאי וליווי בחקירת מצ״ח התקשרו :

עו״ד לימור ברמלי - 058-5505404

עו״ד אופיר ברמלי - 058-5404505

(מומלץ לשמור את המספר למקרי חירום - זמינות 24/7 במקרה של חקירה / מעצר

זומנתי לחקירה במצ״ח - מה עושים ?

זומנתם לחקירה במצ״ח בחשד לשימוש בסמים ואתם לא יודעים מה לעשות ? הבן שלכם התקשר באמצע הלילה והודיע לכם ״עצרו אותי, אני לא יכול לספר לכם על מה, הכל בסדר אל תדאגו...״ אבל אתם באופן טבעי בכל זאת מאוד דואגים? אנחנו פה כדי לעזור. ריכזנו עבורכם מדריך עם תשובות לשאלות רבות שעולות בעקבות חקירת חיילים במצ״ח. חשוב שתקראו את המדריכים הבאים, שיכולים להציל אתכם מכתם לאזרחות בשל תיק פלילי.

מצח יואב

עו״ד אופיר ברמלי בעת ליווי חייל בחקירה 
בבסיס מצ״ח ירושלים

צילום מסך 2022-08-27 ב-22.39.14-min (1).jpg

עו״ד אופיר ברמלי בראיון לערוץ 13 
כעו״ד מומחה לחקירות מצ״ח

מצח יואב

עו״ד אופיר ברמלי בעת ליווי חייל בחקירה 
בבסיס מצ״ח יואב

IMG_3485-min.jpeg

עו״ד אופיר ברמלי בעת ליווי חייל בחקירה 
בבסיס מצ״ח ערבה

מצ״ח ימל״ם

עו״ד אופיר ברמלי בעת ליווי חייל בחקירה 
ביחידה המרכזית לחקירות מיוחדות

האם חקירה במצ״ח היא חקירה פלילית ?

חיילים רבים נוטים לחשוב שחקירה במצ״ח היא עניין צבאי - שנשאר בצבא. אולם, זו טעות נפוצה שחייב לתקן. בהתאם לחוק הפלילי וחוק השיפוט הצבאי, הגוף שאחראי על חקירת חשד לביצוע עבירות פליליות בצבא על ידי חיילי חובה, קבע, מילואים וגם אזרחים עובדים צה״ל, היא המשטרה הצבאית החוקרת (מצ״ח) ולא משטרת ישראל. לכן, חקירה במצ״ח היא חקירה פלילית לכל דבר ועניין והשלכותיה זהות לחלוטין לחקירת אזרחים במשטרת ישראל. יובהר, גם אם חייל ייתפס על ידי משטרת ישראל כשהוא מבצע עבירות, לדוגמה במהלך חופשה או בסופ״ש, משטרת ישראל תעביר את החייל להמשך טיפול וחקירה של מצ״ח. אומנם חקירה במצ״ח, כפי שציינו, היא חקירה פלילית בדומה לחקירה במשטרת ישראל, אולם, לחקירת מצ״ח מאפיינים משלה שחשוב להכיר. כל ההליך המשפטי מתבצע בהתאם לחוק השיפוט הצבאי (חש״צ) ובירור האשמה מתבצע מול בתי הדין הצבאיים ולא בתי המשפט. חוקרי מצ״ח מנוסים מאוד בחקירות של חיילים, והם עוברים קורסים והכשרות מיוחדות (כולל במשטרת ישראל ושירותי הביטחון) כדי לדובב את החיילים הנחקרים ולגרום להם להודות. בנוסף, חשוב להבין שהחשודים הינם חיילי צה״ל, אשר לרוב הינם אזרחים נורמטיביים מן השורה (אחרת הם לא היו מגיוסים לצבא), שלרוב נתקלים לראשונה בחייהם בסיטואציה של חקירה פלילית ולכן נוטים לעשות טעויות קריטיות בחקירה. 

סגירת תיק בחשד לאונס
סגירת תיק מצח סמים לחיילת

כיצד נפתחת חקירה במצ״ח ?

חקירה במצ״ח יכולה להיפתח במגוון דרכים: הדרך הקלאסית לפתיחה בחקירת מצ״ח היא כמובן הגשת תלונה במצ״ח על ידי מפקדים, חברים של החייל ליחידה וכדומה, אבל לא רק. בדומה לגופי חקירה מקבילים, גם חוקרי מצ״ח מפעילים רשת מודיעין בתוך הבסיסים שמטרתה לאתר ביצוע עבירות פליליות על ידי חיילים בתוך הבסיסים, ואף באזרחות - למשל חקירת מצ״ח בנושא סמים. לכן, יכול מאוד להיות שתזומנו לחקירה במצ״ח בעקבות מידע מודיעיני, שהתקבל כנגדכם על ידי גורמי המודיעין של מצ״ח. 

7 ימי מאסר לחייל שהשתמש בסמים בצבא
שחרור חייל ממעצר

האם לחקירה במצ״ח יש השפעה על האזרחות לאחר השחרור מהצבא ?

מאחר וחקירת מצ"ח היא חקירה פלילית, מדובר בעניין לא פשוט שיכול להשפיע על המשך שירותכם בצבא ואף לפגוע בחיים באזרחות.עם הגעתכם לחקירה במצ״ח, ייפתח, בשלב הראשון ייפתח תיק פלילי (לצערנו, גם אם אתם בכלל לא אשמים..) שיוכל להיסגר רק לאחר קבלת חוות דעת משפטית מהפרקליטות הצבאית בנוגע לראיות הקיימות בתיק. לכן, חשוב מאוד להיוועץ, כמה שיותר מהר, ומיד עם הזימון לחקירה,  עם עו״ד ש״חי ונושם״ את עולם החקירות בצבא, מכיר ״מפנים״ את ההליך, על מנת שיוכל לייעץ לכם בצורה הטובה ביותר, מה כדאי ונכון לעשות כדי למזער נזקים ולהיחלץ מרישום פלילי ולהימנע מתקופת מאסר ככל שניתן.

מצח

מתי כדאי להיוועץ בעו״ד ? לפני החקירה או ברגע שה״עניינים מסתבכים״ ?

לכל מילה שנאמרת על ידי החייל לחוקרי מצ״ח יש משמעות רבה על המשך התיק. מדובר כאמור בחקירה פלילית עם השלכות מרחיקות לכת. לכן, מומלץ ביותר להיוועץ עם עו״ד, כמה שיותר מהר ומיד עם היוודע על קיומה של החקירה (גם אם החקירה היא באמצע הלילה או בסופ״ש). חיילים רבים טועים וחושבים, שאם הם ילכו לחקירה, יאמרו את האמת הכל יהיה בסדר. לפעמים הם צודקים. אבל הבעיה מתחילה כאשר חוקרי מצ״ח מפעילים עליהם תרגילי חקירה והם עושים טעויות שעלולות לסבך אותם מאוד. לצערנו, אנחנו נתקלים מידי יום בחיילים שמתקשרים אלינו באמצע החקירה או אפילו בסיומה, אחרי שעשו טעויות רבות ואז המצב מורכב יותר. אבל אל יאוש, תמיד אפשרי לתקן את מה שכבר נעשה בחקירה - ככל שהפניה לעו״ד תעשה מוקדם יותר, כך ההצלחה תהיה גדולה יותר. 

הילד/ה שלי נלקח לחקירה במצ״ח והוא לא זמין כעת - מה עליי לעשות ?

 בהתאם לחוק הפלילי, אם החייל מצוי בחקירה הוא אינו מורשה לדבר עם הוריו או קרוביו (מחשש לשיבוש הליכי חקירה). האדם היחיד שיכול לשוחח עימו ולהיפגש איתו בחדרי החקירות הוא עו״ד. לכן, אם נודע לכם שיקיריכם מצויים ברגעים אלו בחקירה מומלץ להתקשר בדחיפות לעו״ד על מנת שיתקשר מייד לבסיס מצ״ח בו נחקר החייל ויבקש לעצור את החקירה עד אשר ישוחח עימם ויגיע לחקירה.    

היכן נמצאים בסיסי מצ״ח ?

יחידת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ״ח) פרוסה בכל רחבי הארץ, מצפון ועד הדרום. בסיסי מצ״ח, בדומה לתחנות משטרת ישראל, פועלים בצורה מרחבית. לכל בסיס יש את גזרת האחריות הפלילית במרחב שלו והוא אחראי על ניהול חקירות של היחידות הצבאיות המצויות בגזרתו.

אתם מוזמנים להיכנס לרשימת הטלפונים בבסיסי מצ״ח באתרנו.

להלן לשימושכם רשימת בסיסי מצ״ח ברחבי הארץ:

ֿאזור המרכז:

מצ"ח דן (מחנה תל השומר) 

מצ"ח ירושלים (מחנה ענתות)

מצ"ח יואב (מחנה בר לב - קסטינה) 

 

אזור הדרום:

ימ"ר מצ"ח דרום (מחנה נתן)

מצ"ח ב"ש (מחנה נתן)

מצ"ח ערבה (מחנה עובדה)

מצ"ח תאונות דרכים דרום (מחנה נתן)

אזור הצפון:

מצ״ח ימ״ר צפון (מחנה ג׳למה - חיפה)

מצ"ח חיפה -  מצ״ח חוף (מחנה ג׳למה - חיפה

מצ"ח רמת הגולן - מצ״ח גליל (מחנה פילון) 

מצ"ח תאונות דרכים צפון (מחנה ג׳למה - חיפה

יחידות מיוחדות בפריסה ארצית

מצ"ח ימל"ם (היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות) - מחנה בית ליד

מצ"ח יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה)

מצ"ח יאל"ם (היחידה הארצית לחקירות מבצעיות)

עוד באתר עורך דין צבאי לימור ואופיר ברמלי

דוגמאות מתיקי מצ״ח שנוהלו במשרדנו:

מצ״ח - דוגמאות

לקוחות ממליצים

משפחת אוחיון, ירושלים

ממעמקים קראתי..... לימור ואופיר עשיתם את הבלתי יאמן למען בני החייל.. כל הסיכויים היו נגדנו אבל לא אתם שתרימו ידיים והליך בן חצי שנה שהצליח והתיק המסובך הזה נסגר בלי הרשעה.. נסגר!!!!!!! פרטי התיק שמורים אצלכם​. אשמח לייעץ להורים שנקלעו לסיטואציה דומה.

משפחת פליישקר, ראשל״צ

לימור ואופיר ברמלי היקרים בחרנו בכם בצורה אקראית, מהמפגש הראשון הייתה לנו תחושת בטן שהבחירה בכם נכונה. תודה על המסירות, אכפתיות, מקצועיות, תמיכה, אמון, סבלנות, זמינות. תודה על הליווי הקרוב בתקופה הכי קשה למשפחתנו. ייצגתם את בננו בצורה הטובה ביותר, התוצאה הייתה מעבר לציפיות שלנו, אין לנו ספק שעשינו בחירה מצויינת, עבודתכם ראויה לשבח ולהמלצה יישר כח.״

מיכל הרשקו, חיפה

"איך להתחיל.... מהסיוט שהילד מתקשר שנלקח לחקירה או בסיום השיחה המרגיעה עם לימור המלאכית של הלילה. כל הילדים עושים טעויות אבל צרכים אחת שתדע להוציא אותם הכי טוב שאפשר. תותחית אמיתית .... תודה מעומק ליבי"

בקרו בדף הפייסבוק שלנו

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!

Thanks! Message sent.

bottom of page